Årets nyårskonserter har inte kommit ut på Youtube än, så här kommer i stället en julkonsert från i år med: André Rieu – Home for Christmas 1,513,703 views, •Premiered Dec 23, 2019, 28K844SHARESAVE

Min planering inför detta år är att uppdatera många av inläggen i mina tidigare blogginlägg. Jag blir själv irriterad när jag klickat på en länk och kommer till en sida som det står: Sidan hittas inte eller något liknande. Oftast beror det på att de som jag länkat till antingen har tagit bort en viss produkt eller ändrat på sina hemsidor, vilket tycks ske stup i ett. Detta medför att jag får mindre tid att skriva nya blogginlägg i år.

Vad jag dock planerar inför detta år för Funkatipsbloggen är att förutom uppdatering av tidigare blogginlägg att skriva om: VÅRDHUNDAR, HOBBY för en arm och hur man kan slippa SLIPPA ENSAMHET & TRISTESS.

För Textilochtipsbloggen planerar jag i år förutom uppdatering av tidigare blogginlägg att skriva om: Att sy upp TOSSOR för rullstolsanvändare, sy en SAMMETSJACKA öppningsbar i sidorna eventuellt hopknäppt med magneter och skriva om var man hittar BRODERIBUTIKER med sömnadsmaterial och påbörjade handarbeten samt testa att sy ett TYNGDTÄCKE som är tvättbart.

STATISTIK
På min blogg Funkatips (f.d. Handikapptips) som jag startade i september 2012 har jag nu 2019-01-01 fått 937 903 visningar och på min Textilochtips som jag startade i februari 2013 har jag nu fått 376 743 visningar

Eftersom jag under åren gjort ganska många blogginlägg (c:a 280) tänkte jag bara ta med de 10 som fått flest sökningar under året.
………….

FUNKATIPS statistik med antal sökningar 2019
Vad som är bra med tyngdtäcken 18 539
Stolar och fåtöljer för personer med rörelsehinder 16 149
Förhöjning av befintliga sittmöbler, bord och sängar 10598
RWC-toaletter, HWC-toaletter och Handikapptoaletter 7 206
Semestertips i Sverige för personer med funktionsnedsättning 4 959
Butiker för personer med funktionsnedsättning 4 895
Sittgympa och lättare gympa 4 413
Bord och brickor lämpliga vid rörelsehinder 3 758
Aktiviteter för personer med funktionsnedsättning 3 569
Kalligrafi & skönskrift för nybörjare del 1. 3 542
……………………………………

TEXTILOCHTIPS statistik med antal sökningar 2019
Sy ett billigt tyngdtäcke fyllt med ärtor 19 333
Knyta rya 3 514
Påta (quick knit) med en hand 3 393
Åkpåsar och andra värmande plagg för benen – länkar till butiker 3 265
Herrbyxor anpassade för rullstol, inkontinens, stomi m.m. 2 365
Ryggsäck liten och lättsydd 1 942
Hjälpmedel för på- och avklädning 1 338
Lättsydd cape i trikå 1 323
Hjälpmedel gällande sömnad m.m. vid synnedsättning 1 075
Mönster, mönsterpapper, tygval och sybehör 1 029
……………………………………..
Om varför jag började blogga har jag redan skrivit 2017-01-01, se: Bakgrund till mitt bloggande
……………………………………………………………………….