Utsikt mot Riddarholmen gott nytt årl

Ett bättre Gott Nytt År 2021 utan Covid-19 önskar jag alla mina läsare!

Året har för alla varit en stor påfrestning, många har haft vänner som blivit svårt sjuka och t.o.m. avlidit. I vår bekantskapskrets har flera av våra vänner haft Covid-19 även ett par i 80-årsåldern, men ingen har som tur var varit allvarligt sjuk. Min man och jag har hitintills klarat oss men vi har vare sig varit i någon butik eller åkt med allmänna färdmedel sedan i mars, inplanerade resor och kurser har vi avbokat och barn, barnbarn och vänner har vi bara träffat utomhus och genom Skype. Det har för oss blivit ett helt nytt förfarande också genom näthandel med såväl mat, vin, apoteksvaror inklusive FFP3-masker, kläder, böcker, motionscykel och t.o.m. en uppblåsbar kanot. Det vi inte kunnat skaffa själva har vi fått hjälp med av barn, barnbarn och granne. Trist har det gångna året varit men det har inte gått någon nöd på oss. Man får tänka på alla de som förutom Covid-19 dessutom fått uppleva andra fasor som krig och flykt. Vi får hoppas att vaccinet kommer att göra underverk nu i år!

Förra årets nyårslöften blev bara delvis infriade d.v.s. jag skrev om Hobby för en hand el. arm och Slippa ensamhet på särskilda boenden däremot inte om vårdhundar, så det får jag skriva om i vår. Uppdatera äldre inlägg gjorde jag men inte i den utsträckning jag tänkt mig, så det får jag också fortsätta med under 2021.

I Textilochtipsbloggen planerar jag att nu skriva om miniatyrbroderier, en hobby som fungerar också för rullstolsburna. Dels om små broderier i största allmänhet, dels om hur man kan brodera mattor och andra textilier till dockskåp. Vidare planerar jag utveckla knäppning med magneter i kläder nu insydda i fållarna eftersom det visat sig att påsyddbara magneter lätt lossnar vid maskintvätt.

STATISTIK
I Funkatipsbloggen (f.d. Handikapptips) som jag startade i september 2012 har jag nu 2021-01-01 fått 1 108 714 visningar.
På min Textilochtipsblogg som jag startade i februari 2013 har jag nu fått 481 731 visningar.

……………………………………………………………………………………………………….