Gott Nytt År 2019 önskas alla mina läsare!

Nu har det, hör och häpna, blivit över en miljon visningar på mina bloggar!

På min blogg Funkatips f.d. Handikapptips som jag startade i september 2012 har jag nu 2019-01-01 fått 753 724 visningar och på min blogg Textilochtips som jag startade i februari 2013, 282 575 visningar, tillsammans drygt en miljon 

Om varför jag började blogga har jag redan skrivit 2017-01-01, se: https://handikapptips.wordpress.com/2017/01/01/nu-over-en-halv-miljon-besok-pa-mina-bloggar/
…………………………

VAD MINA BLOGGAR HANDLAR OM
Handikapptips handlar om aktiviteter och hjälpmedel vid olika former av funktionsnedsättning, rekreation m.m. Jag vill även visa hur anhöriga och vänner kan hjälpa personer som har en omfattande funktionsnedsättning eller demenssjukdom till en meningsfull tillvaro både för de som bor hemma eller på särskilt boende.  

Textil och tips handlar om lättpåsatta kläder, dels sådana man kan köpa och dels mönster eller anvisningar till hur man kan sy, sticka eller virka sådana kläder med enkla mönster eller hur man kan anpassa befintliga kläder så de blir lättare att ta på och av. Bloggen handlar också om textila tekniker som är användbara vid rörelsenedsättning t.ex. påtning och sömnad om man bara kan använda den ena handen.
…………………………
  
Ekonomiskt tjänar jag inget på bloggarna. Från de butiker jag länkar till har jag ingen ersättning, eftersom jag vill vara oberoende av det jag vill skriva om.
…………………………

Lite statistik
När det gäller vilka inlägg som fått flest sökningar skiljer det sig något sedan år 2017 då jag senast kollade upp resultatet. Här följer de 10 inlägg i respektive blogg som fått flest sökningar.

Funkatips har flest sökningar på: Stolar & fåtöljer (68 708), Förhöjning av möbler (58 901), Butiker (42 759), Hjälpmedel för på- & avklädning (25 676), Bord & brickor (22 046), Semestertips i Sverige (20 528), Toaletter (20 167), Aktiviteter för personer med demenssjukdom – musik (17 561), Skor för personer med rörelsenedsättning (16 704), Rehabiliteringsanläggningar i varmare klimat (16 259).

Textilochtips har flest sökningar på: Påta (Quick knit) med en hand (11 915), Mönster, mönsterpapper, tygval & sybehör (11 434), Sy ett billigt tyngdtäcke (8 642), Åkpåse, enkel modell (6 958), Förkläden & haklapp (5 863), Omlottkjol rynkad (4575), Stickning – Litteratur (4 090), Långbyxor & pyjamasbyxor för dam & herr (3 790), Hjälpmedel för på- & avklädning (3 624), Nattskjorta för dam & herr (3 027).
…………………

Vad som jag speciellt vill påpeka är att det är förvånansvärt många webb-adresser som det hänvisas till i mina bloggar som det står ”Sidan kan inte hittas” när man klickar på dem och det kan ske ibland mycket kort tid efter att jag skrivit inläggen, detta beror på att sidorna antingen bytt plats, skrivits om eller tagits bort.
Jag försöker att uppdatera inläggen när jag själv märker att länkarna inte fungerar och skriver då i inlägget uppdateringsdatum, men eftersom jag är ensam med att skriva bloggarna, samt tillhörande sidor på Facebook, Instagram och nu senast på Pinterest som tillsammans tar mycket tid så hinner jag inte med uppdatering av de gamla inläggen i den utsträckning jag skulle behöva!

Ännu en gång önskar jag er alla ett kommande Gott Nytt År!
………………………………………………………………….