Etiketter

, ,

Handikappbutiker

Handikapptips

Mitt syfte med denna blogg är att tipsa dig som har svårt att röra dig eller demenssjukdom. Jag vill även visa hur anhöriga och vänner kan hjälpa dig som har en omfattande funktionsnedsättning eller demens-
sjukdom till en meningsfull tillvaro både om du bor hemma eller på särskilt boende.
Ekonomiskt tjänar jag inget på bloggen. Från de butiker jag länkar till har jag ingen ersättning, eftersom jag vill vara oberoende av det jag vill skriva om.

Vill ni veta mer om mig och mina bloggar kan ni läsa en intervju som finns med i ”OM BLOGGEN”.

Tidigare innehöll denna blogg mönster till lättsydda och lättpåtagna kläder för personer som har svårt att röra sig. Dessa inlägg har jag flyttat till min blogg: http://www.textilochtips.wordpress.com

Jag har fått mig påpekat att ordet handikapptips inte är lyckat utan kan väcka anstöt och man numera hellre bör använda funktionsvariationstips, men av flera orsaker har jag valt att behålla det förra namnet, se förklaring i inlägget:
Vanför – lytt – handikappad – funktionsvariation – funkis

På denna blogg har jag sedan september 2012 fått 451 874 sökningar.
På min andra blogg Textilochtips har jag sedan februari 2013 fått
168 624 sökningar

Uppdaterat 2017-05-12

Hjälp att sprida bloggarna!
Hjälp gärna till med att sprida information till personer med funktionsvariationer och deras anhöriga, antingen genom att tipsa om bloggarna t.ex. genom att dela på Facebook eller genom att att skriva ut inlägget ” Hjälp att sprida bloggarna ” och sätta upp det där det är lämpligt, som på särskilda boenden, äldreboenden, vårdcentraler etc. Tack!

Du får gärna använda material från min blogg, men glöm inte att uppge källan. Upphovsrätten gäller. Tack! 

OBS! På webb-adresser som det hänvisas till i bloggen kan det stå ”Sidan kan inte hittas” beroende att det du letar efter har antingen bytt plats, skrivits om eller tagits bort.

IF YOU WRITE TO ME AND DON´T GET AN ANSWER, IT´S BECAUSE I RECEIVE YOUR MESSAGE AS A SPAM! 
………………………………………………………………

